dimecres, 20 de maig del 2015

Alumnes amb necesitats educatives especiales aprenen amb iPads

En aquesta entrada, comentaré l'experiència d'un centre d'educació especial que ha millorat el procés d'aprenentatge dels seus alumnes a través de metodologies en les quals, l'instrument básic d'aprenentatge es l'iPad. Aquesta experiència, ha sigut publicada a la revisa "Educación 3.0" el 5 de febrer de 2015.

El centre concertat d'Educació Especial María Corredentora està situat a Madrid i és un centre amb uns 298 alumnes més o menys entre 4 i 20 anys on la majoria d'alumnes tenen Síndrome de Down. 

Aquest centre ha anat incorporant progressivament tecnologies a es aules començant per les pissares digitals i ara els alumnes ja disposen de SMARTs Table, smartphones i sobretot iPads. La fundació Garrigou és l'encarregada de dotar al centre amb ajuts per aconseguir tots aquests recursos tecnològics tant costosos.

L'entrada del iPads a l'escola va suposar un gran canvi pedagogic dins de l'aula i una gran motivació pels alumnes. 

El paper dels docents del centre és molt actiu i han realitzat cursos especialitzats en aplicacions Apple i ells mateixos creen els materials emprats a classe com llibres interactius.

Les aplicacions més utilitzades en aquest centre són Picaa, una aplicació que permet al professorat crear activitats personalitzades i adaptades a alumnes d'educació especial. 

Podras trobar una entrada en aquest mateix bloc on parla en profunditat de les opcions que Picca ens dona com a aplicació educativa. APP

Aquesta escola també treballen amb llibres Multi-touch que contenen continguts audiovisuals complementaris li serveixen als alumnes per ampliar continguts o relacionar-los. L'informació d'aquesta apliació també la trobaràs ampliada a una de les entrades titulada: APP

L'ús dels iPads a suposat un increment de l'atenció i l'interès per part dels alumnes aixì com una gran motivació per aprendre. Les classes han deixat de ser tradicionals i rígides per convertir-se en classes dinàmiques i flexibles on cada alumne aprèn segons el seu ritme d'aprenentatge.


1 comentari:

  1. Hola Jennifer, m'ha agradat moltíssim aquesta aplicació del teu bloc. Crec que pel que fa a les noves tenologies hi falten molts estudis d'aquest tipus, en els que incloguin a tota la diversitat amb la que els mestres ens trobem a l'aula, i que d'alguna manera ens ajudin i ens orientin de com hem d'enfocar aplicacions, recursos, etc. a tots els alumnes.
    Personalment opino que de la mateixa manera que a un alumne sense cap tipus de trastorn afavoreix l'ús de les TIC al seu aprenentatge, també l'ha d'afavorir a un alumne amb NEE per tant, estic interessada en cercar nous documents, estudis i informació que ens encaminin en aquest àmbit.
    Enhorabona per la informació que has transmés.

    ResponElimina